Fietsen, voetbal, BBQ en heuveltje beklimmen - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Manouk Drijver - WaarBenJij.nu Fietsen, voetbal, BBQ en heuveltje beklimmen - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Manouk Drijver - WaarBenJij.nu

Fietsen, voetbal, BBQ en heuveltje beklimmen

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

11 Mei 2010 | Argentinië, Mendoza

Nog even een blogje voordat we vanavond in 20 uur met de bus naar Bariloche in het zuiden gaan. Vrijdag hebben we een stadswandeling gedaan door Mendoza en de vele Plaza's bekeken. Mendoza is in 1861 grotendeels verwoest door een aardbeving. Toen het daarna weer opgebouwd werd zijn er brede stoepen en veel parken/plaza's aangelegd, zodat mensen daarheen geëvacueerd konden worden. Ons hostel was niet echt geweldig, we sliepen in een kamer met 16 bedden en op de laatste avond kwamen we er zelfs achter dat het bovenste deel van ons houten stapelbed bijna doorbrak.. Toch wel een leuke tijd gehad hier. Zaterdag hebben we de beroemde 'wineries and bikes' bij Mr. Hugo gedaan. Je krijgt een fiets en een kaartje van het gebied en kan dan zelf rond gaan fietsen en bij de wijngaarden die je wil bezoeken een tour doen, inclusief een paar wijntjes om te proeven. 's Middags bij een van de wijngaarden geluncht met een BBQ. Tijdens deze wijntour hadden we een paar jongens ontmoet, waarvan één een vriend had die uit Mendoza kwam. Zij gingen die avond naar een voetbalwedstrijd en aangezien het voetbalseizoen bijna over is en we graag nog een keer naar een wedstrijd wilden in Argentinië zijn we meegegaan. Het was voor mij de eerste keer dat ik naar een voetbalwedstrijd ging, maar ik vond het geweldig. Lachen sfeer daar. Er werden alleen maar suporters van het Mendozaanse team toegelaten, omdat het anders niet goed zou gaan.. Er waren echt bijna alleen mannen daar en heel veel hadden hun zoontje(s) mee, die echt al vanaf hele jonge leeftijd meegenomen worden, maar er enorm van lijken te genieten. De mannen hier worden trouwens haast nog meer macho opgevoed dan in Ecuador en Chili. We zijn al meerdere keren nagefloten door jongentjes die eruitzien alsof ze nog maar acht zijn en ook alle oude mannetjes zeggen wel wat tegen je op straat. Na een korte nacht omdat we nog lang hebben zitten kletsen en wijntjes drinken met de jongens die we tijdens de wijntour hadden ontmoet, hebben we zondag een lekker relaxdagje gehad met boekjes aan het zwembad en in de zon. 's Avonds met hun en nog wat mensen van het hostel geBBQd en daarna ben ik ook nog met hun uitgeweest. Nou, ik was echt verrast hoe druk het er was op een zondagavond! We zijn naar de discotheek Wish geweest, waar blijkbaar iedere zondag een themafeest met de naam 'Fruitcakes' is. Nou dat was me het feestje wel! Allemaal travestieten, enorm uitgedost, homo's en lesbiennes, maar ook 'normale mensen', zoals de jongen die ons aanraadde daar heen te gaan het zei... De volgende dag, ondanks dat we zo moe waren, naar het enorme park geweest en daar de Cerro de la Gloria beklommen (cerro betekent heuvel). Daar vloog vlak boven ons een hele troep enorme roofvogels!
Vandaag een taspak-, eten kopen voor in de bus- en relaxdagje, voor deze enorme busreis in een dubbeldekker bus, ben benieuwd!!

• 11 Mei 2010 - 19:49

Marijke:

Hoi Nouks,
    Weer heel anders; ook de foto's. Lijkt wel een beetje La France. Leuk gezelschap zeker! Liefs en knuffel.

• 24 Mei 2010 - 08:02

Eline:

dat klimmen... werden jullie niet ontzettend claustrofobisch?!
    en ik weet niet met wie ik het dan eens ben, maar ik vond het op een dino lijken ;)
    haha kusss